משלוח חינם בקניה מעל 499₪

מי אמר מואט ולא קיבל?

אז למה בעצם כל מי שרוצה שמפניה יודע לבקש מואט? נתחיל מזה, שהיקב הוא שותף בתאגיד העל – LVMH – הכולל את מותגי העל לואי ויטון, מואט והנסי. היקב נוסד ב1743 ע״י קלוד מואט וכיום היקף הייצור עומד על כ28 מיליון בקבוקים בשנה. תחילה היקב נקרא מואט ושות׳. באותה תקופה מעמד האצולה שהיה תחת שלטונו של לואי ה-15 הגביר את הדרישה ליין מבעבע וכך מימיו הראשונים של היקב עיקר הלקוחות היו אצילים ואריסטוקרטים. ב1833 שונה השם למואט ושנדון עקב שותפות עם החתן של רמי מואט (הנכד של קלוד מואט) – פייר גבריאל שנדון. ב1840 החלו לייצר בשמפיין שמפניות מבצירים נבחרים (בד״כ שמפניות הן ערבוב של כמה שנות בציר – NV ) שמפניית הוינטג׳ הראשונה של מואט ראתה אור ב1842. ב1860 הושקה השמפנייה שכולנו מכירים (והיא גם המותג הנמכר ביותר של מואט) – ברוט אימפריאל. שמפניית העל של היקב , דום פריניון קרויה על שם הנזיר שמכונה בפי רבים – האבא של השמפניה. הוא בין הראשונים לייצר בלנדים בשמפיין והוגה רעיון הזכוכית הכפולה בשמפניות. ב1971 בוצע מיזוג של מואט עם הנסי וב1987 הצטרף גם לואי ויטון. ההתאגדות איפשרה לחברות העל לייצר תקציבי שיווק עצומים, מה שמאוד קידם את מכירות מוצרי היוקרה. ב2019 מחזור המכירות עמד על 53.7 ביליון יורו, עם בעלות על 75 מותגי על (ביניהם וו קליקו, גלנמורנג׳י, בלוודר, קרוג וגם מותגי אופנה כמו ג׳יבנצ׳י, גארלן ודיור).  נכון ל2020 מנכ״ל החברה ברנרד ארנואה הוא האדם השני הכי עשיר בעולם, עם שווי של 113 ביליון דולר.

חיפוש

האם את/ה מעל גיל 18?